Metodiskais materiāls nodarbībām „Latvijas vēstures mantojums. Pagātne. Šodiena.” ar dokumentālās filmas „Pretrunīgā vēsture” izmantošanu skolās. Materiāls veidots ar Kultūras ministrijas apakšprogrammas „Nevalstisko organizāciju atbalsts integrācijas jomā ” finansiālu atbalstu.
Nodarbības mērķi:
veidot skolēnos izpratni par tolerances un iecietības nozīmi mūsdienu sabiedrībā;
parādīt, kā Otrais pasaules karš ietekmēja cilvēku likteņus un sabiedrību Latvijā;
papildināt skolēnu zināšanas par Otrā pasaules kara notikumiem Latvijas teritorijā.
Piedāvājam izmantošanai divus variantus, taču skolotājam vienmēr ir izvēle rīkoties pēc saviem ieskatiem.
1. Diskusiju nodarbība - 9. – 12. klašu skolēniem vēstures sociālo zinību un politikas stundās, kā arī skolas pasākumos un projekta nedēļās par Otrā pasaules kara tematiku, toleranci un iecietību. Paredz filmas noskatīšanos pilnībā (65 min.) klasē vai mājās. Pēc filmas noskatīšanās diskusija, kurai piedāvājam jautājumus.
2. Nodarbība, izmantojot fragmentus - 9. un 12. klašu skolēniem vēstures stundās, mācoties par Otro pasaules karu. Piedāvājam noskatīties filmas fragmentus (23 min.) un izmantot darba lapu.
Metodiskais materiāls papildināts ar vēsturnieka, filmas autora komentāriem par filmu un autora rakstiem par atsevišķiem vēstures jautājumiem. Tos iespējams lejupielādēt šeit:
Metodisko materiālu veidoja Latvijas Okupācijas muzeja darbinieki Inguna Role, Lelde Neimane, Uldis Neiburgs un skolotāju – ekspertu grupa – Irēna Ņikitina (Inčukalna pamatskola), Jeļena Smoļina (Rīgas Herdera vidusskola), Jeļena Rjazanceva (Jelgavas 2. pamatskola), Inguna Role (Saldus novada Druvas vidusskola).